Bestelling

Selecteer een vestiging

Je hebt nog niets besteld

New York Pizza bestaat nu 30 jaar en opent haar 300ste vestiging 

Amstelveen, 19 december - New York Pizza, de grootste Nederlandse pizzaketen die bekend staat om het lekkerste deeg en puur ondernemerschap, viert een dubbele mijlpaal. Op 29 december is de opening van haar 300ste vestiging in Nederland. 

De opening van de 300ste vestiging in Breda is een hoogtepunt van een buitengewoon succesvol jaar in Nederland voor de keten. Dit is het jaar waarin New York Pizza haar 30-jarige bestaan viert en een recordaantal vestigingen opent. Er zijn namelijk 28 nieuwe vestigingen in Nederland zijn geopend dit jaar. Dit is een ongelofelijke prestatie van het hoofdkantoor in samenwerking met de franchisenemers. 
 

Opening 300ste vestiging in Breda 

De 300ste New York Pizza vestiging in Breda is van Redouan Ahbiti, een trotse New York Pizza-ondernemer. Redouan begon zijn carrière als bezorger bij New York Pizza in Rotterdam en opende zijn eerste eigen vestiging in 2019 in Gorinchem. Hij groeide ongekend snel van één naar acht vestigingen. De kroon op zijn werk is de opening van de 300ste New York Pizza-vestiging in Breda. New York Pizza is apetrots op de prestaties van Redouan. Om die reden zullen er, in en rondom Breda vele mooie acties zijn.  
 

Philippe Vorst, CEO New York Pizza, is trots: “30 jaar, 300 vestigingen, dat had ik nooit gedacht toen ik zo’n 30 jaar geleden begon.” 

Philippe Vorst benadrukt het belang van deze mijlpaal voor New York Pizza: "De opening van onze 300ste vestiging in Breda is iets wat wij 30 jaar geleden voor onmogelijk hadden gehouden. In ons businessplan uit 1993 om een keten van New York Pizza’s te openen, spraken wij van 10 vestigingen. Door onze continue drang naar vernieuwing, de lekkerste pizza’s te bereiden, en open te staan voor verandering en daarmee telkens weer onszelf opnieuw uit te vinden, is dit ons gelukt.  
 

Onze kwaliteit zit in ons deeg, “It’s The Dough! Ons deeg, Ons geheim”. Waar wij nooit over hebben nagedacht, en wat voortvloeit uit ons streven naar de beste kwaliteit, zijn de beste franchisenemers. Dit heeft na 30 jaar geresulteerd in een van de meest succesvolle multiculturele bedrijven van Nederland, waar bijvoorbeeld afkomst totaal ondergeschikt is aan de individuele talenten van onze franchisenemers en medewerkers. Op dit resultaat zijn we meer dan trots, en wij leveren hier elke dag het bewijs voor.  
 

In de afgelopen 30 jaar zijn wij de uitvinder van de “pizza slice” geweest in 1993 in Nederland. Wat begon aan de Spui in Amsterdam met een slice winkel, is uitgegroeid tot de grootste Nederlandse pizzaketen. Zo begonnen we in 2000 als een van de eerste met online pizza bestellen via onze website. En extra trots was ik toen wij als eerste de elektrische bezorgfiets in 2012 introduceerden, ontwikkeld met Sparta en samen geïntroduceerd. Met deze introductie heeft New York Pizza internationaal de gehele maaltijd-bezorgmarkt in positieve zin veranderd, qua veiligheid, milieueffecten en gezondheid voor onze koeriers. Naar inschatting is ongeveer 90% van alle bestellingen elektrisch bezorgd. Ook schenken we veel aandacht aan kleinere zaken zoals de onze uniformen, deze zijn gemaakt van 100 procent organic cotton. Daarnaast hebben wij tal van kleinere introducties gedaan, zoals de bloemkoolbodem, een handige app om mee te bestellen, een loyaliteitsprogramma en vooral onvoorstelbaar veel opvallende reclamecampagnes ter promotie van nieuwe producten, welke niet altijd onomstreden zijn gebleken. 
 

In 1996 werd New York Pizza in heel Nederland op de kaart gezet met de opvallende campagne: “de lekkerste dozen”. In 2020 viel onze bloemkoolbodem campagne enorm op en 2021 hebben we een wel hele bijzondere campagne gelanceerd voor recruitment: een ruimtereis voor de beste koerier. In 2022 werd New York Pizza nog uitgeroepen tot merk van het jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing-awards. Dit jaar hebben we ter ere van ons 30-jarig bestaan een grote campagne gelanceerd met een reis naar Ibiza om samen met onze klanten en influencers. Zo is pizza bestellen niet alleen heel erg lekker, maar we maken het ook leuk. We hopen nog vele jaren opvallende en impactvolle campagnes neer te zetten waarmee we consumenten aan ons binden. We kunnen er nog niets over zeggen, maar in 2024 gaan we zeker wederom mooie dingen doen.  
 

Dat doen we met een resultaat waar we trots op zijn. In 2023 verkopen wij ongeveer 15 miljoen pizza’s in Nederland en werken bij de franchisenemers van New York Pizza meer dan 10.000 medewerkers, voornamelijk parttime. Kortom, wij hebben kleur gegeven aan de bezorgmarkt en een plek gewonnen in de harten van onze medewerkers, franchisenemers en klanten. 
 

Wat is er dan mooier dan de 300ste vestiging in Nederland, als kroon op 30 jaar hard werken.
Wij blijven vooruitkijken naar een gezonde toekomst voor alle stakeholders van New York Pizza. Zo hebben wij ons tot doel gesteld dat wij ook goed moeten opletten dat onze pizza’s een gewone voedzame maaltijd moeten zijn en blijven. Sinds 2010 zijn al onze pizza’s al bereid met verse en 100 procent natuurlijke ingrediënten. Wij hebben zoutreductie toegepast en al onze verpakkingsmaterialen zijn recyclebaar. Wij hebben recent Thin & Crispy als nieuwe bodem geïntroduceerd, met nog meer verse ingrediënten en minder calorieën. 
 

Wij maken ons deeg zelf. Ons zusterbedrijf Euro Pizza Products maakt sinds 1993 het deeg vers voor New York Pizza. Daarnaast verzorgt Euro Pizza Products de gehele supply chain van New York Pizza. Ook maakt zij pizzadeeg voor een tal van gerenommeerde partijen in 23 landen. Euro Pizza Products maakt in 2023 bijna 85 miljoen deegbollen. Waarbij New York Pizza de grootste afnemer is.  
 

Ondanks deze mooie mijlpaal is dit pas ons begin, we verwachten nog een mooie groei te kunnen maken naar 375 locaties in Nederland, dat gaan we doen met onze bestaande franchisenemers en nieuwe franchisenemers die onderdeel worden van de New York Pizza-formule. Helemaal omdat we ons 30-jarige jubileum vieren, zijn we extra trots op onze prestaties en blijven we ons inzetten voor de groei en het succes van New York Pizza in samenwerking met onze franchisenemers."